2010. március 10., szerda

Galagonya pre-bonsai: átültetés

Folytatódik még a tennivaló ezzel a galagonyával, át kell ültetnem.

Én saját keveréket használok, mert a sima virágföld nem jó a szerkezete miatt, az akadama nagyon drága, és már vesztettem el egy fenyőt miatta.
Nagy része macskaalom, és kavics(4-8 mm), és hansági tőzeg, ilyesmi arányban:




A galagonya gyökerét jó alaposan kimostam, hogy semmi régi föld ne maradjon rajta.


A gyökerek egészen jól fejlettek, lehet látni, hogy volt egy vastag főgyökér, amit begyűjtéskor elvágtak, illetve egy vastagabb oldalgyökér. Az új gyökerek egész jó állapotban vannak, én a vastag oldalgyökeret eltávolítottam, a többit érintetlenül hagytam:




Így néz ki a gyökere:


Vége az első beavatkozásoknak, most békénhagyon, majd kihajtás után alaposan megtápozom, hogy tudjon gyorsan növekedni, bár a galagonyák egészen jók a bonsai-ozás szempontjából, mert gyorsan nőnek, és egész gyorsan be lehet sűríteni az ágrendszert.
Meglátjuk két év múlva, hogy hogyan alakul.


4 megjegyzés:

  1. Szia
    Nagyon szép fejlett gyökere van.illetve igen igéretes a törzs.SZép

    Üdv Isti

    VálaszTörlés
  2. Köszi,

    meglátjuk, hogy hol fog kihajtani, és milyen ágrendszert lehet felépíteni.
    Üdv
    Attila

    VálaszTörlés
  3. Szia
    Ha nem titok, milyen macskaalmot használsz?
    Zeolit vagy bentonit alapú?

    Üdvözlettel:
    Kovács Zoltán

    VálaszTörlés
  4. Bioluxot használok, ez zeolit alapú
    Üdv
    Attila

    VálaszTörlés