2010. május 11., kedd

Vadrózsa bonsai (rosa canina)

Rosa canina



I found this rosa canina  in my garden  3 years ago, I digged it, maybe it will become a bonsai.
First picture was taken in 03.2007:

Diesen Dornbusch habe ich vor 3 Jahren in meinem Garten gefunden und ausgegraben, vielleicht wird es etwas sein. Das ertse Bild stammt aus 03.2007:

Ezt a vadrózsát a kertben találtam  3 éve, kiástam, és megpróbálkoztam vel, hátha lesz belőle valami.
2007.03-ban így nézett ki a  vadrózsa:

2008:













2010:










Root are cut:

Nach Wurzelscnitt:

Rengeteg gyökere volt, ezeket alaposan visszavágtam, hogy beleférjen a tálba, másrészt azt remélem, hogy így nem fog gyorsan és hosszúra nőni. Virágozni most nem fog, mert visszavágtam az ágait, talán jövőre meg tudom ügyes metszéssel oldani, hogy legyen virágja is, most a cél, hogy alap formát tudjak kialakítani.
Ennyire vágtam vissza gyökereket:


Repotted:

Umgetopft:

Most nagyon tetszenek a krémszínű , vajszínű tálak valahogy, mert minden zöld színhez jól passzolnak. Ehhez a rózsához is ilyen színűt választottam, szerintem nem volt rossz választás.
Remélem jövőre a rózsaszínű virágokkal nagyon jól fog mutatni.



3 megjegyzés:

  1. Nagyon szép darab! Remélem, láthatom majd virágban is!

    VálaszTörlés
  2. Szia Attila!
    Érdekelne milyen tapasztalataid vannak a vadrózsával, mert én is kacérkodok pár éve néhány darabbal. Mennyi gyökérrel sikerült annak idején gyűjteni? Tavasszal, vagy ősszel?
    A tál választás teli találat! Nagyon korrekt növény lesz, rövid időn belül.
    Balázs

    VálaszTörlés
  3. Szia Balázs,

    mivel kicsi volt, egy ásónyi földdel kijött, és fokozatosan 2 szer visszametszettem a gyökerét, ami eléggé szépen besűrűsödött.
    Szerintem a szívóssága miatt szinte bármikor begyüjthető, csak ne forró száraz szeles napközbeni idő legyen. Locsold be előtte alaposan, aztán estefelé szedd ki, semmi baja sem lesz.
    Köszi a dícséretet, nekem is jónak tűnik a tál, főleg, ha egyszer rózsaszín virágzással és csipkebogyóval fog a rózsa előrukkolni.
    Korábban már virágzott, de mindig visszametszettem , hogy kialakuljon a forma
    Attila

    VálaszTörlés