2011. szeptember 7., szerda

Pinus Bonsai: Kiállításra készülve ...

2011. szeptember 10-11-én Fővárosi Állat- és Növénykert Barlangtermében szervezi az Egyetemi Bonsai Club a kiállítást, ahová egy fámat neveztem be. A fa felkészítését én is meg szerettem volna örökíteni hasonlóan Balázshoz, ezért készítettem egy pár képet az alkészületekről.


Tirpák Bálint barátom készítette azt a remek, egyedi tálat ehhez a fához, amin a kiállításon meg fog jelenni.
Itt is meg szeretném köszönni a gyönyörű tálat Bálintnak, nagyon jó munkát végzett.


A tál előkészítése:
Ez az egyik legkedvesebb fám, mert magról neveltem, és mindösszesen 8 éves a fa, és viszonylag szép ágrendszerrel rendelkezik már most is.
A törzs kezd végre durvábbá válni, a kéreg is szebb már, de kell még pár év, hogy a törzs is öregebbnek hasson.
Ez évben is erősen kihajtott, és mostanra sok rügy képződött, a régi tűleveleket már korábban lecsipkedtem.
Ahhoz képest, hogy ez egy pinus sylvestris, meglehetősen rövidek a tűk, ami előnyös egy ilyen kis méretű fánál.
A fáról már korábban lekerültek a drótok, de újra kell még drótoznom pár ágat, mert nem megfelelően állnak, és a tavaszi drótozás után kihajtott ágak még nem voltak drótozva.

 



Az átültetés után 3 különböző mohával borítottam be, hogy minél természetesebben hasson, de még nem vagyok elégedett teljesen vele.

Meglátjuk, hogy mi lesz a végeredmény, a kiállításon meg lehet majd tekinteni.
A kiállításon szombaton majdnem egész nap ott leszek és tolmácsolni segítek Karl Thier felé, akinek kedve van csatlakozhat, nagyon színvonalas és szép kiállítás elé nézünk, és esetleg személyesen is találkozhatunk azokkal, akikkel eddig nem.


A fa majdnem készen áll a kiállításra, pénteken kerül be az kiállító térbe a végleges helyére.





3 megjegyzés:

  1. Nagyon rafinált! Egyetlen képet sem látni az összképről ... Ügyes!
    Látom téged is elkapott a harctéri idegesség a kiállítás közeledtével. Kicsit olyan, mint randira menni. Hajmosás, borotválkozás, legszebb ruha, ami illik az alkalomhoz. Jó ez, én élvezem.

    VálaszTörlés
  2. Gondoltam, ne lőjük le a poént előre ...
    Az ember próbálja a fáját a legjobb formájában megmutatni, de mindig benne van a félsz, hogy mi lesz ha negatív kritikát kap, és más teljesen máshogy látja a fát, mint aki folyamatosan gondozza.
    Hát izgulok, hogy megfeleljen a várakozásoknak

    VálaszTörlés
  3. Láttam. Megfelel. Remek darab, nagyon jó kraftban. Külön tetszik, hogy magról lett felépítve. Fenyőből azért ez ritka.
    Gratulálok hozzá!

    VálaszTörlés